Rusza rekrutacja na XIII Ogólnopolskie Spotkanie Organizacji Działających na Obszarach Wiejskich

26sty2014

Wiejskie organizacje pozarządowe zajmują się rozmaitymi potrzebami swojej społeczności, osobami w różnym wieku i o różnych pasjach. Stąd zamiast jednego tematu przewodniego na Spotkaniu w Marózie poruszymy 4 zagadnienia (zwane dalej „koszykami” tematycznymi), które naszym zdaniem są dziś szczególnie ważne: młodzież, seniorzy, świetlice i wewnętrzne problemy organizacji.

Zapraszamy uczestników do wybrania tematu, który najbardziej odpowiada ich zainteresowaniom, już na etapie rekrutacji.

  • Świetlica i co dalej?

Jak funkcjonują wiejskie świetlice – czy tylko jako sale do wynajęcia lub „od projektu do projektu”? Kto mógłby z nich jeszcze skorzystać? Nie będziemy mówić o remoncie czy wyposażeniu, lecz o ludziach oraz problemach bieżącej działalności – o tym, kto potrzebuje świetlicy; jak uatrakcyjnić jej ofertę; jak oprócz modnych, popularnych zajęć zaproponować coś nietypowego; spróbujemy się zastanowić co zrobić, by świetlica stała się miejscem wspólnym dla wszystkich mieszkańców.

  • Młodzież – wyzwania i pomysły

Zapraszamy osoby, które mają doświadczenia w działaniach z młodzieżą i chcą podzielić się swoimi obserwacjami i pomysłami, ale także sukcesami i porażkami. Jednocześnie wiedzą, że nie istnieją uniwersalne recepty i chciałyby coś w swojej działalności zmienić.

  • Seniorzy na wsi – potencjał, oczekiwania, potrzeby

Żyjemy coraz dłużej, tymczasem ubywa ze wsi młodych. Seniorzy mają swoje marzenia, pasje pomysły oraz potrafią się zorganizować. Będziemy rozmawiać o tym, jak mała organizacja może zadbać o starszych członków swojej społeczności, reprezentować ich interesy wobec samorządu i innych instytucji, aktywizować i integrować osoby 60+. Zajmiemy się także sytuacją, w której seniorom zaczyna brakować sił, są samotni, znaleźli się w trudnej sytuacji życiowej, potrzebują wsparcia i opieki. Jakie działania może podjąć organizacja, żeby starszym na wsi żyło się lepiej?

  • Organizacja na zakręcie – jak poradzić sobie w sytuacjach kryzysowych?

Omówimy przykładowe „zakręty” w działalności organizacji - konflikty, zmęczenie czy brak finansów. Jak radzimy sobie w takich sytuacjach? Zbierzemy listę porad i doświadczeń, tak by uczestnicy spotkania po powrocie do domu mieli świadomość, że kryzys zdarza się każdemu, ale można go przezwyciężyć.

Dokładny program Spotkania w Marózie dostępny jest na stronie http://wiadomosci.ngo.pl/wiadomosci/955779.html?utm_source=prenumerata&utm_medium=email&utm_campaign=23.01.2014

Kto może wziąć udział w Spotkaniu? Do udziału w Spotkaniu zapraszamy członków lokalnych organizacji i grup nieformalnych z gmin wiejskich i wiejsko-miejskich. Zależy nam na udziale osób z jak największej liczby gmin i organizacji. Dlatego z jednej gminy będziemy kwalifikować nie więcej niż 4 osoby oraz nie więcej niż 2 osoby z jednej organizacji. Koszt udziału w spotkaniu pokrywają organizatorzy, z wyjątkiem opłaty 35 PLN od jednego uczestnika oraz kosztów dojazdu.

Jak zgłosić się na Spotkanie? Rekrutacja będzie dwuetapowa i odbywać się będzie za pomocą Internetu.

Podczas pierwszego etapu należy wypełnić on-line krótką ankietę rekrutacyjną:http://www.fundacjawspomaganiawsi.pl/index.php?option=com_rsform&formId=3

Każdy uczestnik wypełnia ankietę indywidualnie. Ankietę należy wypełnić do 21 lutego 2014 r. do godziny 23.59. Kompletnie i starannie wypełniona ankieta rekrutacyjna jest warunkiem zakwalifikowania do udziału w Spotkaniu, dlatego przed wysłaniem prosimy sprawdzić poprawność danych, szczególnie adresu e-mail.

Ważnym elementem ankiety jest również wybór „koszyka” tematycznego.

Po prawidłowym wypełnieniu ankiety na podany adres e-mail wysłane zostanie potwierdzenie zgłoszenia. Jeśli potwierdzenie nie dotrze, zalecamy sprawdzić folder „spam”. Można też skontaktować się z naszym administratorem, pisząc na adres: maroz@fww.org.pl.

Pełna informacja o zasadach rekrutacji dostępna jest na stronie http://wiadomosci.ngo.pl/wiadomosci/955779.html?utm_source=prenumerata&utm_medium=email&utm_campaign=23.01.2014

Organizatorami Spotkania są Fundacja Wspomagania Wsi i Nidzicka Fundacja Rozwoju NIDA.

Spotkanie współfinansowane jest przez Fundację Wspomagania Wsi i Polsko-Amerykańską Fundację Wolności.

© 2007-2017 Urząd Gminy Stare Juchy
Urząd Gminy Stare Juchy Pl. 500-lecia 4, 19-330 Stare Juchy, tel. +48(87)619-90-53, faks +48(87)619-90-53